Selecteer een pagina

Dit zijn onze experts in

gedragsverandering

Daniel Lutz

Creatief Strateeg

Daniel helpt je niet alleen met outside the box denken, hij helpt hem je te bouwen, te verven en te vermarkten. Nog voor je lunchpauze. Hij tilt je naar een hoger plan op een prettige manier.

Moniek Zegers

Strateeg met oog voor detail

Maakt van strategie werkelijkheid. Stelt de vragen waar iedereen aan denkt en weet de antwoorden als iedereen ze is vergeten. Filosofisch organisator. Met een groot hart.

Egon de Bruin

Gedrags-strateeg

Psycholoog. Brengt expertise in gedragsverandering naar de werkvloer. Oog voor online / offline interactie. Brononderzoeker. Creatief. Regelmatig gastspreker.

Maurice Voogd

Tech support, (sociale netwerk)analyse, vertalen

Sherlock pet. Extreem betrouwbaar. Zijn precisie, structureel denken, technisch inzicht, gevoel voor taal en gedrevenheid maken van hem een excellent ondersteuner van de organisatie en onze service support.

Wieger de Leur

Creatief en technisch design

Opgeleid tot psycholoog en houdt van leren en verandering – en vooral ook voor zichzelf. Hij is daarom van alle markten thuis en weet als geen ander hoe je leren in een werkomgeving kan faciliteren. Werkt als web-developer voor trainingbureaus.

Ons verhaal

Er waren eens…

Dit laat zich vertellen als een soort epos. Het begint met onze twee idealisten, Egon en Moniek,  die op een lange zoektocht gaan, om te ontdekken dat de draak die ze willen verslaan degene is die ze thuis achtergelaten hebben.

In Rwanda (ja, ontwikkelingswerk) ervaarden zij dat veel mensen hun eigen situatie probeerden te veranderen maar de juiste voorwaarden niet aanwezig waren om dat te kunnen. En dat een deel van de oplossing daarvan bij mensen thuis in Europa lag. Na twee jaar kwamen ze terug als realistische idealisten.

Als goede feeën zouden bestaan en Egon en Moniek drie wensen zouden mogen doen, dan zouden ze dit vragen:

1. De ultieme kennis van hoe mensen veranderen, vooral van wat hun gedrag verandert
2. Het geheim hoe je verandering viraal laat verspreiden
3. Een lang en gelukkig leven (om nog meer impact te hebben natuurlijk!)

Bij gebrek aan een goede fee gingen ze zelf op pad om hun wensen uit te laten komen. Met hun gecombineerde kennis van management, psychologie en persuasive technology brachten ze Snowballs & Flywheels (roepnaam: ‘SnowFly’) op de wereld: een sociale onderneming die van aanpakken houdt, een laboratorium voor duurzame verandering.

Het eerste product (Treemagotchi) maakte het in 2009 en 2010 meer dan 27.000 Nederlanders makkelijk en leuk om duurzamer te leven. Het geheim achter dit succes was een peer-to-peer aanpak: ze wisten beheerders van grote social media groepen (toenmalige ‘Hyves’ groepen) te verleiden tot duurzaam gedrag en die activeerden hun eigen achterbannen om datzelfde te doen. En die mensen deden hetzelfde in hun netwerk. Enzovoort, enzovoort.

Door de jaren heen heeft Snowballs & Flywheels haar peer-to-peer aanpak continu verfijnd en past het sinds 2011 toe binnen bedrijven. Centraal staat nog altijd de verspreiding van gedrag via invloedrijke peers in hun eigen netwerk. De inzet van social technology (waaronder het eigen bekroonde platform), is vaak een belangrijk onderdeel om dit proces te versnellen en op te schalen. Dit alles altijd op een zo plezierig prikkelend en boeiend mogelijke manier. Want een beetje humor doet wonderen.

En ze werkten nog lang en gelukkig.

Geïnteresseerd in onze expertise? Neem contact op met Egon.

9 + 11 =

Share This