De uitdaging
Unilevers duurzame groei-strategie inspireert medewerkers, maar het is niet altijd even duidelijk hoe ze daar persoonlijk aan bij kunnen dragen. Hoe kun je effectief de interne betrokkenheid en het begrip van duurzame business vergroten en medewerkers faciliteren om zelf de verandering te dragen? Hoe kun je van vooral zenden naar werkelijke dialoog gaan? Wanneer voel je je in staat om bij te dragen?
Samen met Unilever Europa ontwikkelden we een programma voor 2014-2016 om de betrokkenheid van collega's binnen Europa te vergroten.
Groot succes & grote impact: de cijfers & verhalen
Deelnemende collega's (75% van uitgenodigde personen)
Teams
Pageviews op platform
van de 6 challenges gemiddeld voltooid
acties
gedeelde ideeën, wensen en meningen
%
Heeft me extra kennis gebracht over duurzaamheid binnen Unilever
%
Ik denk nu anders over onze strategie
%
Ik heb concreet gedrag aangepast op het werk
%
Gaf me inspraak in belangrijke thema's
Voor- en na resultaten van Unilevers medewerkerbetrokkenheidsmeting
%
Ik zie ons als een ander soort bedrijf - een kracht voor het goede
%
Ik kan onze strategie uitleggen aan vrienden en familie
%
Ik weet hoe ik in mijn dagelijks werk kan bijdragen aan onze strategie
%
Speelt duurzaamheid een rol in jouw producten en diensten?
Dit is ontzettend gaaf om te doen. Het geeft positieve reuring en verstevigt het informele netwerk. Dat is ongelooflijk belangrijk. En we zien het nu ook terug in de cijfers van ons medewerkertevredenheids-onderzoek. Collega’s praten met vrienden, familie en klanten erover. Dat heeft weer positieve invloed op onze externe reputatie. En dat trekt weer de juiste mensen aan om onze duurzame groei visie waar te maken.