De uitdaging
Vraag je je weleens af welk verschil jij kan maken in onze huidige, complexe wereld? Te druk om werk te maken van je idealen? Je bent niet alleen. In 2009 zagen wij een significant aantal mensen om ons heen worstelen met de relatie tussen hun dagelijks gedrag en wereldwijde armoede en druk op het milieu. Als je deel van het probleem bent, kun je ook deel van de oplossing zijn. Mensen waren op zoek naar manieren en hulp om een verschil te maken. Daarom stelden wij ons toen tot doel om een dienst te ontwikkelen voor mensen die graag wat meer groene en faire keuzes in het dagelijks leven wilden maken, maar er steeds maar niet aan toe kwamen.
Sociale media en sociaal-wetenschappelijke inzichten lieten het aantal deelnemers en de impact op hun gedrag groeien.
Slimme sociale media strategie
Ingebouwde virale en game mechanismen
Reeks gedragsmechanismen toegepast
Betrokken en intensief community management
Deelnemers
Acties voltooid
Partners
%
heeft structureel gedrag aangepast
- Aandeel deelnemers dat actief aan alle partner-content meedeed 67%
- Kocht energiebesparend product in partnerwebshop 15%
- Opende spaarrekening bij ethische bank 12%
- Stapte over naar gecertificeerde groene energieleverancier 6.5%
Effectief voor onze duurzame partners
We boden onze partners – ngo’s en duurzame bedrijven – zowel een frisse en actieve manier van communiceren, als ook een effectieve manier om grote groepen geïnteresseerde mensen in actie te laten komen met hun content, campagnes, producten en diensten. Elke twee weken stonden een of twee partners in de volle aandacht van onze community. Ze konden profiteren van hun gezamenlijke netwerk en achterban en zo elkaars inspanningen versterken om duurzamer leven te faciliteren.